https://forumprawne.org/prawo-rodzinne-opiekuncze/323965-notarialny-podzial-majatku-wspolnego-po-rozwodzie.html

Warto w umowie zamiescic zapis dotyczacy OFE- kazde z Was pozostawia udzily zgromadzone w nich tylko dla siebie i nie rosci praw od drugiej strony.

Byłem dzisiaj u notariusza, który powiedział mi, że jeżeli chcę ograniczyć koszty samego podziału majątku to w moim przypadku taniej jest tego dokonać w sądzie cywilnym. Znalazłem w necie tabelę kosztów sądowych z której wynika, że “jeżeli wniosek o podział majątku wspólnego po ustaniu małżeńskiej wspólności majątkowej zawiera zgodny projekt podziału tego majątku” – opłata wynosi 300 zł.
Przypominam, o czym pisałem wcześniej zawarłem z żoną umowę i jesteśmy praktycznie dogadani.
Wiem, że u notariusza można załatwić to szybciej ale ja nie mam szczególnego parcia na tempo, a zależy mi na minimalizowaniu kosztów.
1. Czy zatem można w sądzie dokonać podziału majątku o wartości np. 1 miliona złotych za kwotę 300zł? Czy o czymś nie wiem?
2. Notariusz powiedziała mi, że taki wyrok jest tak samo skuteczny jak akt notarialny! czy faktycznie?
3. Czy z takim wyrokiem sądu na pewno nie trzeba iść do notariusza po akt notarialny?
Może ktoś ma jakieś doświadczenia w tym zakresie?

Probuje doczytac sie czy rozni sie podzial sadowy of notarialnego ale w Polsce wszystko jest tak zawile ze glowa boli.
Like · Reply · Just now
wiem ze to powyzej nie dotyczy mnie bo sie nie rozwodze ale daje mi namiastke. Wyglada na to ze podzialu sadowego nie moge zrobic bo to trwa a ja nie mam czasu. Ile kosztuje notariusz?

Przy okazji pomyslalem ze musze wiedziec czy ta piadlosc nie jest zadluzona. Wiec wszystko musi byc w ekspresowym tempie bo w Polsce takie rzeczy sie slimacza. Poza tym maja burdel wiec nawet jak czlowiek wszystko oplaci w dobrej wierze to potem moze sie okazac ze wcale tak nie bylo I nie mozna nikogo pocaignac do odpowiedzialnosci. Znam taki program Panstwo w panstwie I jakie sa rozne mchlojki, dziwolagi.
Iwona
Jak moge dostac jakis wyciag z rejestru dlugow?

Ile kosztuje sądowy a ile kosztuje notarialny dział spadku?

7.5.2017
Koszt sądowego działu spadku ma charakter stały, natomiast koszt notarialnego działu spadku ma charakter zmienny – jest zależny od wartości dzielonego majątku.
Koszt postępowania sądowego o dział spadku został uregulowany w art. 51 ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych (Dz. U. 2010 Nr 90, poz. 594 z zm.). Zgodnie z tym przepisem spadkobiercy, którzy wnoszą o przeprowadzenie działu spadku są zobowiązani do uiszczenia opłaty sądowej w wysokości 500 złotych. Jeśli dział spadku jest prowadzony na zgodny wniosek spadkobierców koszt wniosku o dział spadku wynosi 300 złotych. Inaczej liczy się dział spadku połączony ze zniesieniem współwłasności – wówczas pobiera się opłatę sądową w kwocie 1.000,00 złotych. W przypadku jeżeli wniosek taki zawiera zgodny projekt działu spadku i zniesienia współwłasności, pobiera się opłatę stałą w kwocie 600 złotych.
W sytuacji, gdy spadkobiercy są zgodni co do planu działu spadku możliwe jest przeprowadzenie działu spadku przed notariuszem. Koszt notarialnego działu spadku jest uzależniony od stawek maksymalnych taksy notarialnej (określonych w rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 28 czerwca 2004 roku w sprawie maksymalnych taks notarialnych) oraz od wartości majątku podlegającego podziałowi.
Koszt działu notarialnego spadku jest zatem uzależniony od wartości spadku podlegającego podziałowi. Art. 3 ww. rozporządzenia wskazuje stawki maksymalne taksy dla określonych wartości przedmiotu czynności notarialnej, które należy powiększyć o stosowną stawkę podatku VAT:
1)  do 3.000 zł – 100 zł;
2)  powyżej 3.000 zł do 10.000 zł – 100 zł + 3 % od nadwyżki powyżej 3.000 zł;
3)  powyżej 10.000 zł do 30.000 zł – 310 zł + 2 % od nadwyżki powyżej 10.000 zł;
4)  powyżej 30.000 zł do 60.000 zł – 710 zł + 1 % od nadwyżki powyżej 30.000 zł;
5)  powyżej 60.000 zł do 1.000.000 zł – 1.010 zł + 0,4 % od nadwyżki powyżej 60.000 zł;
6)  powyżej 1.000.000 zł do 2.000.000 zł – 4.770 zł + 0,2 % od nadwyżki powyżej 1.000.000 zł;
7)  powyżej 2.000.000 zł – 6.770 zł + 0,25 % od nadwyżki powyżej 2.000.000 zł, nie więcej jednak niż 10.000 zł, a w przypadku czynności dokonywanych pomiędzy osobami zaliczonymi do I grupy podatkowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadków i darowizn nie więcej niż 7.500 zł.

 CZYLI W PRZEDZIALE 60.OOOZL DO 1.000.000 1.00 ZL PLUS 0,4% OD POWIEDZMY POL MILIONA TO 2.000 CZYLI RAZEM 1.00 + 2.000=2100 ALE TO ZA CALOSC. WIEC KAZDA POLOWA PO 1.100ZL TO NIE TAKIE STRASZNE mUSZE pamietac ze w Polsce inaczej stawia sie kropki I przecinki w liczbach.
Jak mam udowodnic w jakiej grupie podatkowej jestem jezeli w Polsce nie pracuje a w Australii jestem na zasilku rentowym z Opieki Spolecznej???
???
Iwona to jak wstepnie przeczytalem to musi byc podzial notarialny. No bo jak ktos robi podzial sadowy to sobie zaoszczedza tylko 1.000zl. Poza tym to szybciej trwa I kazda strona ma ostateczny wynik I nie musi sie pierdolic chodzac po sadach. Wiem ze tam pisze ze roprawa dzieje sie zaocznie ale czy sad wydaje nowe Prawo Wlasnosci? Czy ja sam mam zrobic wyciag z rejestru dlugow? A moze notariusz to robi?
Jakbym stawial mur to jeszcze trzeba wylac betonowy fundament…ale to jakas firma zrobilaby kompleksowo wszystko

